Ja det är inte helt lätt men jag tror väl det är en tuffare ros för att bli gammal. Prickarna eller svarta strålmönster på bladen är svartfläckssjuka, det kommer och går lite beroende på sommaren och en del rabattrosor får lite mer än andra.

Här en bild till av Nina Weibull, de inre kronbladen är ofta inböjda i mitten ( ser ut så på din bild ) kraftiga skott kan få ca 40 blommor i täta blomställningar, svag och söt doft, enstaka kronblad kan ha vita streck, enligt detaljer från Rosbibeln LÅG.

Montana, en annan bild jag hade. Ståndare syns ofta, blomklasar 10 - 30 st, både karminröd, orangeröd, blomman blir sedan ganska flat, ganska frisk. Har bara ett rea ex av denna men har läst att den ska ha varit vanlig på 70 -talet, svag doft.

H.C Andersen, här har du en bild på hur stor och fyllig en ros kan bli, men jag tycker i zon 3 - 4 är den inte alls tuff, flera har frusit bort här fast det är en zon 4 ros. Den ena föräldern till denna ros är Montana.
Rosen är ovanligt frisk, årsskott kan ge 80 blommor på många klasar enligt LÅG, som du ser på bilden, mörkröd blomma, skålformad med sammetslyster. Blir ganska hög 1.20, blir busklik tycker jag.