.
CITAT
Betty, en fråga du tror inte att det kan vara så att personen blir sjuk av att rökaren har en cigarett i handen, jag blir inte det men jag är övertygad om att många har ett rent helvete pga cigarett rök!
Jag menar att ibland räcker det med att en rökare har en cigarett i handen för att han/hon ska utsättas för klander.
Att rökning kan leda till svåra sjukdomar och till och med döden är även jag medveten om.
Att man en gång var "ung och dum" och åkte dit på ett beroende man inte klarat av att ta sig ur betyder inte att det är OK för en klick självgoda att hacka på en.
Likväl som det finns "idioter" bland rökare så finns det "idioter" bland ickerökare. Blir man vänligt ombedd att fimpa för att någon i närheten mår illa av röklukten så fimpar man. Men om man blir otrevligt bemött så reagerar man därefter.
CITAT
En fråga bara:
Varför feströker folk???
Att rökare röker på krogen kan jag förstå men alla som inte är "nikontinslavar" i vanliga fall?
Jag tror att det är så att de inte inser hur pass beroende de riskerar att bli - rent oförstånd alltså