CITAT (andersen @ 02-05-2004, 14:18)
Det finns ju regler för hur man får elda. Vid eldning får olägenhet för människors hälsa eller miljön ej uppstå.
Samma regler borde gälla för rökare dvs visa hänsyn!
Ang fimpar utan för resturanger mm så är det väll så här att man ska väll inte skräpa ner med fimpar eller annat.
Hej igen
Det jag pratade om var eldning inomhus och det som kommer från skorstenen. Det finns ingen som går och kollar hur/vad man eldar från min kommun. Men jag vet några som eldar sina sopor, någon eldar pallkragar personen har gjort detta i flera går (Gratis värme) tar från sitt jobb.
När grannar och jag eldar i tunna utomhus eller grillar tänker de flesta på hur det blåser. De använder vår flagga som vindriktning.
Rökning utanför restauranger vet du väl själv att när gästerna har tagit sig lite för mycket så fungerar inte befintliga askkoppar, tänk även på vilket liv det kommer att bli utanför varje restaurang när RÖKARE och FESTRÖKARE med lite för mycket innanför västen kommer att vara utomhus. Vi har många restaurenger nära bostadsområden. Ja nog om detta ska bli spännande se hur det går.
Håller med Betty man behöver inte ha tänt ciggen ens utan folk börjar hosta. Är de allergiska kan dom väl vänligt säga det "Var snäll och inte tänd i min närhet för jag tål inte det" så gör man ju det i allafall jag men börjar de hosta och uppföra sig innan man ens tänt så blir man lite irriterad.