CITAT (Christa @ 03-01-2009, 10:02)

Jag har tidigare varit en stor idealist och aldrig agerat för egen vinning. Inte varit fördömande heller utan accepterat människor som de är bara de inte är elaka. Jag har alltid ställt upp och försvarat dem som varit i underläge... Jag var nog ganska naiv och omedveten om hur människor agerar.
Det låter som om du är en mycket bra människa, det skulle vara synd om du ändrade dig (tycker
jag, men det är ju din ensak förstås).
CITAT (Christa @ 03-01-2009, 10:02)

Under senare år har jag upptäckt att de där som är så himla trevliga för att de vet att de vinner på det faktiskt också tar sig fram i livet på ett betydligt mindre smärtsamt sätt än de som är helt fria från beräkning i sitt uppträdande. Att ha en trevlig fasad underlättar livet mycket för den som klarar det. ... Det är lätt att bränna ut sig om man är för idealistisk.
Bra iakttagelse. Jag har också varit väldigt naiv, sen blev jag vuxen och bitter direkt... Nej då, lite naivitet finns allt kvar, och beräknande är jag inte alls. Det är inte lätt alla gånger, men jag
vill vara ärlig och äkta. Något av det värsta jag vet är när folk tror att jag ljuger. Ofta är det folk som själva ljuger, för dem är det naturligt, de förstår inte ens att de sårar mig när de säger det.