Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad göra med en skadad domherre?, Nån som är dukrig på vilda fåglar?
          Monaxe
          Inlägg 07-01-2009, 15:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

En Domherrehane flög in mitt köksfönster för några timmar sedan. En snabb koll av fågeln visade att den levde men var chockad. Har en pytteliten bur för just detta ändamålet, att sätta chockade småfåglar i som flugit in i rutorna.

Satte in domherren i buren samt ställde honom mörkt och varmt. Efter nån timme verkade han piggare så vi gjorde ett försök att sätta ut honom, men han gick inte ut ur buren. Efter ca 15 min satt han fortfarande stilla inne i buren och jag tog då in honom igen. Det är 3 minus ute, och han lär ju snabbt frysa ihjäl ute om han inte rör sej och äter.

Nu har jag satt honom i en lite större låda, med tillgång till vatten och lite frö och fett. Är det någon ide att behålla honom inne i natt? Jag kan inte se någon yttre skada men han kan ju vara skadad inuti. Vad är lämpligast?

Alla andra småfåglar jag har tagit hand om på liknande sätt har repat sig på några timmar, så den här är väl troligtvis mer skadad. Men han verkar pigg och tittar direkt upp när man kikar på honom, försöker tom att fräsa lite. Vad tror ni? Ska jag vänta eller ta bort honom, vill ju inte plåga fågelstackaren i onödan....

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-12-2025, 14:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon