Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Julros i julklapp, Hur får jag den att överleva till i vår?
          Mdina
          Inlägg 07-01-2009, 16:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 17 589

Har gått igenom allt om julrosor i forumet men hittar inte riktigt svar på det jag undrar om min julros som jag fick i julklapp. Vill att den överlever till i vår när jag ska plantera ut den.

Vilken temperatur: Har den på extratoan där jag stängt av värmen. Där är nu 10-15 grader varmt. Jag har svårt att hitta kallare utrymme.

Hur mycket ljus: Den ska ha ljus har jag förstått. Hjälper det att ha lampan tänd hela tiden? Eller ska jag skaffa någon särskild belysning?

Hur mycket vatten: Den ska vattnas sparsamt men vad är det? Ska den torka ut mellan vattningarna? Hållas jämt fuktig?

Några blad har blivit gula. Klippte bort dem. Tror de ska sitta kvar? Är det naturligt att de gulnar eller beror det på något annat (för mycket/litet vatten eller ljus eller för varmt/kallt)?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 08-01-2009, 08:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Är det inte för kallt kan du ha den ute. Annars är mitt tips att du låter den "sova" i kylskåpet på nätterna

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          djur7
          Inlägg 08-01-2009, 10:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 197
          Medlem nr: 12 095

CITAT (Lady Hamilton @ 08-01-2009, 09:29) *
          Är det inte för kallt kan du ha den ute. Annars är mitt tips att du låter den "sova" i kylskåpet på nätterna

Nu blev jag också intreserad jag har också en julros som jag skulle vilja att överklevde till våren. Är de inte giftiga så då är det väl inte smart att sätta den i kylskåpet med annan mat?

--------------------
          MVH SANDRA
          ODLAR I ZON 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon