CITAT (tepa @ 14-01-2009, 12:34)

Hej
Jag menade nog krukväxter att ha inne i en 20-25 gradig värme året om...Jo, visst har jag en massa krukväxter inne, men de vill bara sloka i 25 gradiga värmen de jag haft där. Så det börjar bli tomt i varma vardagsrummet och knöfullt i de andra svalare rummen. Önskar namnet på växter som TRIVS varmt. OCH gör det alla månader på året.
Tack
Tepa
Tusen tack, Vanjalarsa, men dessa dina förslag funkar alltså även i 25 gradig värme ? Några av förslagen har jag redan, men Rumsask och Porslinsblomma ska jag köpa. Säker på att Porslinsblomma trivs så varmt ?
Hälsn Tepa
alla kaktusar och suckulenter tål att stå varmt på vintern men dom blommar inte. så där kan du välja vad du vill.
tropiska passionsblommor trivs inne åretrunt.
Hoya,bägarranka,klätterficus,ciccus,bromelia,ampelfackla,flamingoblomma,sparris,
flasklija,ampellilja,kroton,prickblad,dracena
gullranka,tropiska ficus arter,klänglilja,åderblad,banan,monstera,peperomie,pilea,sanserveria,aralia arter
m.f tål alla att vara varmt året om (även omn en del mår bättre av att stå svalare)
ge dom så mycket ljus och fuktigluft du kan på vintern så klara dom även värmen.