CITAT (tepa @ 14-01-2009, 13:21)

Tack, Flaxss. Vilken bra lista. Nu ska här googlas, så jag får se hur de ser ut, de jag inte vet. Aralia glömde jag att jag också har där i värmen. Verkar trivas. Rödbladigt Åderblad hade jag där, men flyttade den till ett annat rum. Den nästan flämtade, blev blekare och mindre o mindre. Trots vatten och duschar.
Hälsn Tepa
synd att den blev så det trodde jag inte. när jag ''började'' med växter (02-03 eller nåt)och bodde hemma så hade jag köpt två sådana keramik krukor med en apa som höll om krukan, i den hade jag en grön och en röd Åderblad och den växte som ogräs hos mig och där hade jag på vintern mellan +25c +30c (var jätte frusen som liten!), sedan hade jag två andra krukor (fast det var nåt annat djur) där hade jag rosenstänk som också frodades i värmen.
dock hade jag också 2st 500L kar på väggen som var öppna det kanske gjorde mycket för dom att det var fuktigt. så det var kanske därför dom klarade av värmen. desto högre fukt desto bättre tål växter värme.
du får testa dig fram! och se vad som funkar. men kom ihåg värmare det är desto mer fukt i luften behövs.