Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dagens ros, La Ville de Bruxelles
          Stiffe
          Inlägg 12-01-2009, 00:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 710
          Medlem nr: 13 877

En stor och mycket vacker blomma. Självklart också mycket väldoftande, med en uppfriskande touch av citrus.

En Damascenerros av gammal god årgång. Jag tycker om det ljusa och matta bladverket, det är precis som på försommaren när alla träd och buskar precis har slagit ut sina blad. Det ger mig en varm, förväntansfull och positiv känsla: sommaren står för dörren.

Detta är första året hos mig (2008). Jag ser fram mot att den blir större, och större, och större, och till slut är den jättestor och jättestark. Nåja, ju större desto fler blommor i alla fall. smile.gif

Bifogad fil  La_Ville_de_Brussels.JPG ( 127.29k ) Antal nedladdningar: 42

La Ville de Bruxelles

/S

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Stiffe
          Inlägg 14-01-2009, 22:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 710
          Medlem nr: 13 877

Övning ger färdighet, sägs det. Jag nosar omkring varje år. I min egen trädgård blir det en doftrunda nästan varje dag. På Fredriksdals rosarium minst 1 gång per år. I år ska jag börja använda referensdofter, bl a äpple och päron, och gräs & klöver kan jag ta i hagen. Ska bli mycket intressant att se vad det tillför. Jag hoppas att det ska bli precis som när vi är ute och plockar svamp. Först ser man ingenting, sedan hittar frugan med sin inbyggda svampdetektor några, och när man så har tittat in sig på dem, då börjar man själv att hitta svamp.

Appropå ljusgrönt bladverk, så har jag kommit på ett par till: Minette och Mme Hardy.

Såg i ditt album att du har åtskilliga ovanliga rosor, (dvs sådana som inte finns med i LÅGs referensverk). Var har du skaffat dem?

Tyckte dina hopväxta albor var fantastiska. Det är precis sådär det ska se ut vid ett torp på landet, lite rufsigt ovårdat. Det passar in i omgivningen.

Bifogad fil  Belle_de_Crezy_i_gr_s.JPG ( 292.73k ) Antal nedladdningar: 33

Belle de Crezy i lantlig miljö.

Bifogad fil  Belle_de_Crezy_knopp.JPG ( 82.77k ) Antal nedladdningar: 27

Knopp.

Bifogad fil  BdC_sprickf_rdig.JPG ( 115.96k ) Antal nedladdningar: 28

Sprickfärdig.

/S

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 23:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon