Har ju inte själv sett någon varg i närheten av bostaden men var ganska nära en varg på ett ställe ca 5 km härifrån, för några år sedan – mitt på dagen!
Mina förra hundar, som var med, blev helt stela och lite rädda så jag tycker det är olustigt att gå ut och släppa hunden – erkänner att jag inte har speciellt helkoll på valpen, som numera är ung hund – hon tar gärna egna utflykter om hon får chansen.
Pratade med en fårägare i dag och fick då veta vilka här omkring som fått får/lam rivna av varg och det är väldigt många djur och väldigt nära oss, passerar många av dem på våra dagliga hundpromenader.
Saken hade tydligen tagits upp på kyrkbacken i dag efter julottan och det som folk tycker är värst är att vargen helt tappat respekten för människan, att de kan riva djur som finns precis nära människor.
Är glad över att man gått med på skydsjakt. Glömde nämna att vargen tagit/skadat fyra hundar bara på sista tiden.
Vet att många värnar om vargen men tycker Ni att de ska få härja fritt??
Har ju inte någon boskap själv men tycker ändå att det är olustigt med vargar helt nära
|