Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tomt för allmänheten?!
          Pillan
          Inlägg 03-05-2004, 07:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 1 711

Vi bor i ett nybyggt område dvs det finns inga häckar och annat än. Vi har haft lite problem med en granne som ville stycka av en bit av tomten (tokig tomtindelning) men har lyckats förhala det i tre somrar. Men nu ska det bli av i alla fall. Men den kvinnliga delen av hushållet sprider skit som att ingen får sätta sin fot på vår tomt etc. Vi har haft problem med att folk promenerar runt på vår tomt medans vi är ute tom. Säger knapp hej utan bara låten barnen leka där (vårt barn har inte varit hemma ens). Slår några lovar in i vårt garage etc. Är jag knäpp som inte gillar det? Jag har köpt huset för att kunna koppla av ute i trädgården i fred. Jag har ett stressigt jobb med massor av människor omkring mig dagligen och gillar lite lugn framåt kvällskvisten. Men nu verkar jag vara den enda på hela området som inte tycker det är OK att folk springer i vår trädgård. Visst får barnen vara där och leka och det är de allt som oftast. Det är kul för vårt barn. Men ibland är det skönt att ha lite lugn och ro också...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Catarina
          Inlägg 03-05-2004, 17:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 3 474

Vi har goda vänner som bor i ett villaområde där alla har s k "öppna" tomtgränser. När de flyttade in deklarerade grannarna blixtsnabbt att "så har det alltid varit" (läs: kom inte här och ändra). Nu har ett par år gått och våra vänner är fantastiskt trötta på att ha grannar springandes in på tomten nu och då för att de är pratsjuka och vill "umgås lite med sina grannar". Öppna tomtgränser var det ja....alltså planterade de en låg liten häck för att markera sin tomtgräns. Vissa av grannarna tycks inte förstå poängen med detta, men häcken växer väl till sig.... rolleyes.gif

--------------------
          "Den som sårar andra, bryr sig heller inte om sig själv"
          ~Leonardo Da Vinci~

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 21:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon