CITAT (jaysan @ 17-01-2009, 00:51)

ja min betalade jag för efter måttet på stammen som är ca 2m. så du jobbar med växter , det e därför det e bra med forum när folk som förstår sig på saker svara för det e också ofta folk som tror sig veta svarar och då kan det bli fel. tyvärr har jag inte något jobb att erbjuda dig merän om du vill ta hand om min palm åt mig. men kan inte ge dig någon direkt lön meränn glädjen att se hur fin det blir:) men bor du också i skåne? palmcenter har många jätte fina palmer av olika slag men jag tycker det underlättar att åka dit och kolla på dem innan man handlar.
kostar den 11tusen så är det tjockleken på stammen man betalar för inte höjden. är det en vanlig smal stam så ligger den runt 4-8kr. kom på att jag betalade inte fult pris för min fick den billigare har dock glömt vad.
det är ingen fara på jobbfronten så sett, har sökt till göteborgs botaniska så man hoppas på det.
jag kommer från skåne, från kristianstadtrakten där jag har en trädgård hos mormor. sedan bor jag själv ca 40-45min syd-öst om Göteborg (zon 3/4) där har jag en balkong i östläge.
när jag ska handla igen så kan jag ju kolla på Palmcenter, men då verkar det som om du blev nöjd med dom?
CITAT (jaysan @ 18-01-2009, 17:41)

Någon som har några funderingar på om man ska välja grönlackat eller i aluminium.
och ska man odla bara i krukor i det eller även i marken, om så varför?
Det jag är sugen på annars är
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/vaxthus_odla_114-4765föresten någon som vet om man kan ändra namnet på tråden, felstavat som vanligt
det beror på vad du vill odla om du ska ha det i krukor eller i marken. och också beror det på vilken temp du har under vintern i växthuset. har du frostfritt kan du exempel plantera passiflora,fikon,citrus m.m. i marken. har du inte frostfritt är det kanske enklare att odla i krukor så du kan flytta efter temperatur. eller så blandar du hur du nu tycker.