Jag är en av dom som tycker Vargen ska få finnas ,vi får försöka leva i cymbios med allt vilt tycker jag eftersom det oftast är vi som har inkräktat på deras revir och breder ut oss som det behagar oss utan att tänka på viltet .Ja säger ni det är lätt för en småläning att säga som sitter nere här på höglandet där vi inte har varg !men jag tycker allt vilt har rätten på sin sida det är vi som ändrat den naturliga koden inte viltet.
Å andra sidan kan jag förstår oron hos dom som har Varg runt knutarna,skulle nog själv vara det om de strök runt här

Men ska vi ha kvar våra rovdjur i naturen måste vi nog kompromisa en hel del eller bestämma oss för att utrota alla rovdjur.Efter vad jag förstår är björnen farligare både för människor och tamdjur än vad vargen är ,Djärven är en riktig otäcking på att döda ! ofta mer än vad han behöver,men just Vargen får så att säga bära hundhuvud för allt just nu !det är väl inte bara vargen som dödar hundar och tamboskap ?och vad jag förstår är vargstamen väldigt lite här i sverige.
Motti