Jovisst kan man ha kogödsel till allt - även mina aloe har kogödsel men också GRUS och SAND och lecakulor. Vid just rotning är inte kogödsel så käckt, jag föredrar mera grus då. Tegelkross är annars min favvis här - det har jag i det mesta, speciellt om jag itne alltid har tillgång till grus.
Vissa Aloe är mera svårodlade och vill ha grus medans andra kan stå i 90% kogödsel utan tarssel alls. Att odla och försöka efetrhärma Naturen hela tiden - den ideen övergav jag för länge sedan, vi har inte samma förutsättningar med vattenoch ljus varför skall vi försöka efetrlikna jordblandningen de stackarna står i?!!?? Men då är det trixigare att ta reda på just VAD de kan tänkas gilla då.
Det värsta man Aloe är nog vintervattningarna och för vissa aloe - vattning ovanifrån, jag ahr haft död på ett antal dyrbarheter via 'kronröta' d v s det ruttnar uppifrån p g a vattendropp under vinterförvaringen. Men på sommaren står de ute i ur å skur

Min Aloe plicatilis är inne på fjärde delningen nu,......solfjäderaloe så jag är själaglad.
Hälsar Ingrid