Förlåt andersen att jag drar upp nåt helt OT, men en björn som sov gott blev uppväckt. Den björnen har sovit sedan 1983, då jag tog mitt sista cellprov vad det gäller kondylom ( då hade jag tagit cellprover sedan 1972).
Om nu Kondylom inte smittar via toalettbesök och att man inte har haft sexuell debut, varifrån kan det då komma? Jag lovar, frågan är väldigt seriös. Jag var väldigt ung, gravid vid första sexualdebuten, han hade det inte, men jag hade fått det av någon underlig anledning. Jag fick utstå de mest förnedrande frågor om vilka sexuella kontakter jag hade vid sidan om min dåvarande "fästman".
Det spelade ingen som helst roll vad jag svarade. Jag fick ändå den där "leende klappen på huvet".........."vi vet", du behöver inte ursäkta dig, du behöver bara tala om vem det är så att h*n kan bli behandlad....................det fanns ingen annan!..........och det får jag leva med än i dag............det fanns ingen annan!....................men kondylom hade jag ändå

.................kanske var det då jag insåg att fördomar och förutfattade meningar ingenting hade i mitt liv att göra...........
Jag kan på sätt och vis förstå att whiskuchi och netaave, med den kunskap de har, säger att det inte går att bli smittat via toalettbesök, men ge då en annan begriplig förklaring är ni snälla..................det skulle jag för mitt eget välbefinnande behöva...............som sagt, jag trodde jag begravt den här björnen och så är jag sååå förbaskat dum att jag åter igen öppnar en tråd som inte handlar om odling.......hur dum får man bli?
Och ja, jag hade vaccinerat min dotter om det varit aktuellt, men jag har full förståelse för att det finns föräldrar som kanske inte anser sig ha råd

, kan man ändå skrapa ihop de där pengarna så...............

( egentligen borde det ingå i vår socialförsäkring )
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!