Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Runåbergs
          kajsalota
          Inlägg 23-01-2009, 13:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 8 099

Hej!
          Jag är ganska ny i odlandet, men har precis beställt katalogen från Runåbergs fröer. När jag för-tittar på internet ser jag att det finns mkt att välja på...
          Skulle gärna vilja ha lite tips! Vilka är era favoriter och kanske tips på enkla nybörjargrödor?
          /Karin

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 23-01-2009, 16:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Angående spenaten så har du nog sått den för sent snarare ifall den går upp i blom, spenat går upp i blom ifall det blir varmt och när det är långa dagar + spenat är en gröda man sår i omgångar efter ett visst antal veckor går den upp i blom så det är ingen gröda som kan stå kvar hela odlingssäsongen. Jag sår första omgången spenat så fort jag kan få ner en spade i jorden på våren och sedan sår jag flera gånger med ett uppehåll mitt i sommaren.

Runåbergs har inte kommit med sin nya katalog ännu så jag vet inte riktigt vilka sorter de har iår, men den gula bönan med rosa ränder Dragons lingerie var bra förra året, jag fick massor trots den dåliga odlingssommaren + bönan var god, annars är ju även gamla hederliga bönan Neckargold odlingssäker.

En sak att påminna om är att de flesta grönsaksfröer har en hållbarhet på flera år så man behöver inte köpa allt nytt varje år.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 12:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon