Copycat, jag har använt Round-up till ett envist rotogräs vi hade i hallonlandet och även om det tog ett par omgångar så verkar vi nu helt blivit av med det (peppar, peppar

). Tror inte det var kirskål (har ännu inte "lärt känna" alla önskade/oönskade vänner i trädgården), men det var det mest envisa vi stött på (hittills

) och efter oräkneliga gångers rensande för hand så tog vi till mer rejäla vapen. Vill som du inte täcka allt i trädgården eller gräva om hela perennrabatten för att få gräva bort några oönskade växter och har inställningen att göra det mesta som går innan "grövre metoder" (typ Round-up då) tas till, men användande i restrikterad omfattning ser jag ändå som OK.
Har inte prövat Rambo eller Top gun så kan tyvärr inte göra någon jämförelse. Jag använder ogräsättika på ogräset i t.ex grusgångar och mellan stenplattor ibland men tycker inte det ger så bra effekt (speciellt då inte på rotogräs). Det är ju inte helt lätt att ta till "gräv/rensmetoden" när ogräset t.ex växer ibland perenner, men lite penslande med round-up på det oönskade ogräset ger då god/önskad effekt och jag tycker vi då begränsat användandet till en rimlig nivå.
PS! Kan någon definiera
gift åt mig. Är t.ex Pyrex (pyrethrum) OK att använda men inte Round-up (Glyfosat)? Ättika? Salt? Koncentration och mängd kan ju göra många saker giftiga som i liten mängd/koncentration t.om kan vara nyttigt...