Nu har jag suttit i flera timmar och beundrat dina rosor Kajsa. Jag är mållös! Du måste vara rosornas drottning här på forumet. Hur många sorter har du? Jag hittade flera i de lite svåra färgerna mellan gult-aprikos-rosa som jag har varit mest orolig för att få till rätt. Abraham Darby, Charles Austin och Grace var bara helt underbara. Kommer att gå in i ditt galleri ofta för att hitta inspiration. Tack! En fråga! Är det ok att publicera dina bilder på min blogg om jag anger dig som källa? Du är inte bara kunnig på rosor du har verkligen lyckats fånga dem på bild också.
Gulmåra, den grön/vita Stjärnflockan är ett måste så läcker och jag gillade färgen på Ombrée Parfait. Hur fungerar den rosen i din trädgård?
Ska läsa på om alla rosförslag som du kom med Thé. Crown Princess Margareta är en underbar ros som jag nog ska satsa på... En magnolia i hörnet skulle inte heller vara fel, tycker de är så vackra. Du måste skriva vidare om ditt projekt så jag har chansen att se hur det blir.
Att använda sig av många pastellfärgade rosor är nog helt rätt Stiffe, men är det bara de gammeldagsrosorna som har de nyanserna?
Jag tror också på att fylla med andra växter än bara rosor. Jag har bland annat tänkt mig gammeldagsväxter som riddarsporrar, malvor, pioner, stjärnflockor (därför var det kul med den grön/vita har aldrig sett den förut). Jag tänkte försöka hitta växter som finns i många färger det kanske gör att man kan ha en regnbågsrabatt utan att det blir rörigt. Färgen förändras med växterna återkommer.
Tack igen, ni har gett mig ny inspiration och glädje till att jobba vidare med projektet.