Dagsfärska bilder, så här har det gått:
Jacarandan trodde jag skulle torka ut av värmen från elementet under fönstret, men det har gått bra. Den har inte vuxit så mycket på höjden under vintern, men är frodig och fin, förutom några bruna toppar här och var. Den kommer nog att klara sig fint resten av vintern också. Jag har bara en Jacaranda kvar, för jag har gett bort de andra. Den som mamma fick har också klarat sig bra, resten vet jag inget om.
Jacaranda_090125.JPG ( 142.79k )
Antal nedladdningar: 28Drakblodsträdet överlevde sin traumatiska upplevelse som kattmat åt svarta Alice och sköt snart nya fina blad. Inte heller den har vuxit så värst snabbt under vintern, men verkar å sin sida trivas bra med värmen från elementet. Jag skulle tro att den ranglar iväg framåt våren sedan när det blir ljust länge.
Hittills är det bara ett drakblodsträd som har grott. Jag har grävt upp de andra kärnorna och tittat på dem, men de är helt intakta, så jag planterade dem igen och fortsätter hoppas.
Drakblod_090125.JPG ( 141.15k )
Antal nedladdningar: 28Den enda Trådpalmen som grodde av ett tital planterade fröer lyckades jag glömma bort bakom en gardin, så att den torkade ut. Jag låter den vara ett tag till och jag tycker nog att den verkar återhämta sig mycket sakta men säkert. Vi får se hur det går.
Tr_dpalm_090125.JPG ( 80.39k )
Antal nedladdningar: 28Baobaben som grodde gav jag bort till en ledsen liten pojke när jag hämtade mina beställda kattungar hemma hos honom. Baobab har ju som bekant en ganska trevlig historia bakom sig och han blev glad över att få ta hand om ett sådant träd. Hur det har gått sedan vet jag inte, och inte heller har de andra kärnorna grott. Jag gjorde likadant med dem som med drakblodet, kollade dem och planterade om dem.
De Resandes Träd, Papyrusen och Sagoträdet lyser med sin frånvaro. De var inte alls pigga på att titta upp på de betingelser jag gett dem. Jag ska gräva upp dem idag och titta på dem, så får vi se sedan hur det blir.
Ni andra som satte Jacaranda, hur har det gått för er?