Om tio år har jag med stor succé öppnat "Karolinas trädgård" eller "Hedas blomsterängar" kanske det blir. "Alla" vill komma till den annorlunda perennodlingen med personliga växter och jag springer som en tätting mellan perenner, hundar, ungar och höns. Så måste ju huset målas också och bastun nere vid vår egen brygga, vid vår egen sjö byggas klart

sen ska vildsvinen skjutas och hängas och styckas å jag måste hinna till skjutbanan och cykla med jakthundarna och pussas med min sexige make. Men på morgonen måste jag i lugn och ro gå en runda i trädgården och lukta på blommorna, innan ungarna ska till skolan och små plantor ska omskolas och fler vackra växtstöd ska smidas i min egen smedja.
Eller också bor vi kvar i vårt lilla, lilla hyrtorp med en djungel till trädgård utanför knuten (på 10 år blir det nog det) trångt som fn med några ungar och ett gäng hundar och en massa fröbyttor i fönstren. Jobbar kvar med att mäta virke och stickar tofflor åt farmor. Inte så mycket pengar men mycket kärlek och en väldigt sliten skitig skinnsoffa som jag har tjatat om att vi ska kasta ut i 10år!
//Heda