Om tio år, då har jag flyttat längre norrut och har en sambo (ev.särbo) dom älskar mina fel o brister lika mycket som jag älskar hans fel o brister. Jag är både farmor och mormor, barn och barnbarn hälsar på lite nu o då. Jag bor i en lägenhet på 4 rok, ena rummet används uteslutande som hobbyrum, med vävstol, syateljé (med 3 symaskiner) och massor av förvaringshyllor för alla mattrasor, garner, smyckestillverkningsattiraljer, tyger m.m. Kolonilotten ligger inom gångavstånd och där odlar jag framgångsrikt olika slags grönsaker, massor av bärbuskar har jag och gammaldags, rotäkta rosor. Några pioner och lite andra växter "till lyst" finns där också. Ett litet växthus och en örtagård har jag lyckats få plats med också. En mysig butik har jag, där säljer jag egentillverkade och andras hantverk av allehanda slag, garner, hobbymaterial m.m. I butiken hålls det kurser i konststickning, smyckestillverkning och annat som mina trogna kunder önskar lära sig. Jag mår bra trots min reumatism, känner mig tillfreds med tillvaron och ser fram emot pensionen - men det lär dröja innan jag överlåter butiken till någon annan!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|