Åååh Bettson.... Ibland kan det som "måste" göras kännas så tungt. Då är det viktigt att fundera på vad man gör för sig själv. Vad som får en att må bra. Ibland kan att ta tag i det jobbiga faktiskt vara det bästa man kan göra. För sig själv. Om man "låter bli att få dåligt samvete".
Jag hade också ångest inför deklarationen.
Sååå. då tänkte jag så här; om jag nu mot förmodan skulle lämna in deklarationen ett par dagar för sent. Hur skulle jag må av att gå ut i solen och strunta i deklarationen? Hmmmm. Bra av solen, men.... lite sunkigt skulle jag må av att inte försöka få in den i tid.
Vad skulle hända om jag ägnade mig åt deklarationen? Hm... Familjen överlever utan mig, alla måsten kan min man hjälpa mig med. Hur skulle jag må? Trist att missa det underbara vädret, familjen och det som får mig att må så bra, men....
Men jag fattade till slut ett medvetet beslut och tog tag i det trista och tråkiga. Visst var det lite tungt att "missa" annat, men nu är jag (snart) av med deklarationen och kan lägga det bekymret åt sidan...
Om du kan... försök att få ett rejält lass av energi för att ta tag i det tråkiga och jobbiga. Som 'oldwolfie' skrev; gå ut i trädgården, var med hästen. Hugg sedan tag i det som tynger dig. Men se till att du får bra med avslappning, firande och påfyllning av energi när du är färdig!!
KraaaaaM