Hej igen Tepa,..det blir inte så mycket skrivande nu på vintern, men jag borde nog passa på att göra en update i mina album, men det ser inte roligt ut trots att jag fortfarande har grönt, främst från lökväxterna,. Idag har jag klippt ner flera grenar på Klematisen, Hibiskusarna vet jag inte om dom kommer att överleva, men för att ge som en chans så klippte jag en massa på dom också, deras blad var konstigt gula och skadade i kanterna på ett sätt jag aldrig har sett förut, Kannorna , avklippta jäms marken, så det är ju nästan bara Passisarna och murgrönorna av dom stora som ger grönt utseende.. Kalanchoerna, (kommer inte ihåg efternamnet), har till min stora glädje börjat blomma, det är den som jag blev rådd till hur jag skulle dela på, av den blommar även alla barnen, och mamma har så många bebeisar att det är dags att dela den igen.. Konstigt hur vissa tar sig, den jag har fick jag av en forum tjej i södra spanien.. Opuntian blommar också, och det är lite roligt eftersom just dom blommorna håller sig länge.. Min stora ficus elastica hade vält, somma med en av hibiskusarna, så dom band jag fast i balkongräcket...Bäst att jag slutar, det är ju bättre om jag visar dom i albumet eller hur.Tänk att jag alltid skriver så mycket, undrar varför???
--------------------
|