CITAT (Eva i Höga @ 27-01-2009, 18:57)

Bra Olle! Som vanligt fixar jag ett bord till dig.
Lite info för alla andra som inte varit med: I Bergfeltska trädgården i Kungälv har vi trädgårdsfest två gånger om året.
Det har alltid varit kanonväder! I år har vi valt lördagen den 9 maj. Den som vill komma och sälja växter och annat som hör till trädgård är välkommen. Det kostar inget att stå och sälja men det är bra om man har eget bord med sig. Några bord kan vi fixa, Olle får ett.
Det finns även kaffeservering, lotterier, musik och ev korvgrillning el pinnbrödsbakning för barnen.
Jag återkommer längre fram om tider och övriga detaljer. Odlavänner, fundera på om vi kan ses den 9 maj i Kungälv.

Detta låter ju jätteintressant för mig. Hoppas då också att jag har växter att sälja men det återstår att se. Måste man föranmäla ifall man tar med eget bord?? Och då kan jag fotografera igen...

CITAT (MariaS @ 26-01-2009, 18:00)

Har man någonsin sått ALLA frön ur ALLA påsar NÅGON vår? Nä, inte jag heller.
Sen har vi ju planer på bakluckeloppis i maj, kanske någon utflykt.
Några funderar på att göra studiebesök här hos mig, kanske slå det ihop med något annat, som besök hos Ludvig Johansson eller liknande.
Odla-träffar kan vi ju alltid snickra ihop. Behovet tycks ju finnas

Jo då, jag har faktiskt lyckats 2 år i rad att så HELA påsen! Första året var det blomstertobak, 2 sorter, och andra året var det rävsvansar. Hade rävsvansar till förbannelse! Och allt för att en väninna bad mig så så att hon kunde ha några stycken, runt 12 så där. Hon tog bara 5 eller sex.
Redigerat av CillaM: 27-01-2009, 19:34