Det blir som det blir ungefär, trots planering. Men så tillkommer alla nya frösådder och sticklingar sådant jag absolut ville ha när jag varit iväg någonstans, och sådant som andra slänger men som kan få testa på i ett eget hörn. Summasumarum, ett välordnat kaos, säger vissa. Fast jag har ett hörn som jag gjorde i ordning 2005, efter stormen Gudruns härjningar. Det blev ett woodland med en stor stubbe kvar av björk och en stor stubbe av ek. Ekområdet har jag inte kommit till än, men vid björken har det börjat växa fint och växterna trivs bra. Jag har även några nyplanterade roddisar, så läget verkar perfekt. Det är nog det enda som riktigt blivit bra, även om det blev hastigt påkommet när grävaren var här. Dessutom fick jag 12 meter ny jord att plantera i då grävaren var här för att gräva bort halva altanmuren, lägga ny stenmur längre ner. Där kan jag hålla på i åratal med att plantera, det blir ju aldrig fullt! Fast jag vill ha bort 5 stora plymspireor och det snarast. En av de dumma besluten jag tog, behåll dom. Arrrhg!
|