CITAT (MariaÖrebro @ 12-03-2008, 15:23)

JAg tycker bara att det känns lite trist att man inte kan så olika saker i varje fack. Vill inte ha 49 plantor av samma växt. Eftersom det jag planterar har olika grotider måste jag kunna plantera om dem allt eftersom de kommer upp. Har köpt Rootrainers på mässan i Örebro förra året. Då är det 20 plantor i varje låda, 4 lådor totalt. Kostade runt 200 kronor, tror jag. Då är det i alla fall lite lättare att hantera det som kommer upp. Tycker jag i alla fall

Så här gör jag...
Ta ett vanligt a4, skriv a,c,b,d,e osv till vänster och 1,2,3, osv. ovantill fr, v-. ttill höger som ett melodikryss... Så sen så många eller få du vill av de sorter du behagar. Sen när du ska skörda kan du ju inte använda pop-up funktionen (då resten inte är klara) tar då skaftet på en trägaffel, en så du anv. i köket och puttar upp plantan med. Placerar mellan delen där den hör hemma, i med ny jord och så igen. Ellr lämna det tomt.
Köper man dyra fröer tex vill man inte chansa på alla med en gång. /Anki
CITAT (Alba @ 14-04-2008, 10:18)

Någon som vet om det finns olika storlekar ?
Finns bara i en storlek. Läste någonstans att uppfinnaren tänkte på ett fönsterbräde vid tillverkningen, eller vad det nu heter när uppfinaren tänker till.
De med liten plats har ju alltid ett fönsterbräde någonstans...../Anki