Frågan om salt klassas som miljöfarligt eller inte har tydligen varit uppe förut (jag ville också veta

), t.ex på tråden
Gammal "salt-tråd" och vad jag förstår så ska salt vara rätt OK att använda (eller finns det någon som har några argument mot salt???). Har själv inte riktigt förstått
hur mycket salt som bör hällas på, men man får väl testa med "lite lagom" i början och se hur det funkar. Är själv mest rädd för att saltet inte ska hålla sig riktigt där jag vill (p.g.a regn, vattning eller annat), men om man har en "säkerhets-zon" till saker man vill ska växa och inte "klampar omkring" i det område man saltat för att sedan gå med samma skor på områden med växtlighet så torde det vara en fungerande metod.
Rapportera gärna hur väl saltet biter på kirskål om du testar det, finns nog fler än jag som vill veta det

.
En liten fundering bara: tänk igenom noga att de saker du odlar ovanpå den saltade jorden inte kan komma i kontakt med den ändå. Kanske kan rötterna från det man odlar i krukan alternativt pallkragarna leta sig ner till saltet (beroende på hur djupt rotsystem växterna har)...