Hej
Vi köpte hus förra året och fick ett mindre växthus på köpet. Jag har under de seanste åren blivit väldigt intresserad av att driva upp växter själv. Jag tycker att jag numer har skaplig koll (nåja, beror lite på vilka proffs man jämför sig med på detta forum) på att driva upp växter inomhus men jag har insett att jag har ingen aning om när man skall/bör ställa ut växterna i växthuset.
Om växthuset kan man säga att det är ca 6 m2, står på en berghäll och att jag har en frostvakt men ingen uppvärmning. Jag har inte heller någon jättelust att börja och sluta arbetsdagen med att täcka av/på ett växthus. Platsen är Åkersberga, strax norr om Stockholm
Det jag förgror är tomater, gurka, chili, diverse kryddor, melon, aubergin samt en himla massa (ca 20olika) sorters blommor som inte tål frost (pelargoner, flitiga lisa, petunior, kantlobelia mm)
Så hjälp mig ni som vet! När kan det tänkas vara dags att ställa ut krukorna? Åtminstone vad jag kan planera för om vädret blir "normalt", blir det extremt får man väl bära in allt igen...
/Micke
|