CITAT (blomkronan @ 01-02-2009, 10:06)

Nu har jag satt frön...
Från raravaxter köpte jag två sorter som skulle vara ängel... men dom ser ut som mina spikklubbor (datura) nu när dom kommer upp, alla ser lika danna ut, bladen är spetsiga.
Är det någon som vet... hur fröna ska se ut. Jag menar en del frön var svarta och en del var bruna och lite större än dom svarta. Någon som vet vilken färg änglarnas frön ska ha?
Här växer dom...
DSC01780.JPG ( 57.28k )
Antal nedladdningar: 35 Några klubbor har börjat blomma! redan... dom är bara 10 cm höga
Någon mera som har sått ängel?
Nämen Oj! Vad fint dom har kommit upp! JÄTTEKUL! Grattis!
Jag sådde en påse Brug. och en påse Dat. ifjol. Inget kom! Åhh, så ledsen jag blev...
Jag tror inte att du behöver vara orolig att det är samma sort i påsarna som du har beställt, eller att allt är daturor. Är det hjärtbladen du menar som syns på bilden, eller har dom börjat att få sina karaktärsblad? Det kan "ta några blad" innan dom får rätt form.
Färgen/storleken på fröerna borde väl ha att göra med vilken sort det är samt hur stora frökapslarna har varit på den blomma som fröerna är tagna ifrån...
Jag har inte satt datura-fröerna som jag fick av dig ännu, och inga änglafröer heller för den delen...