CITAT (Sussie F-Flower @ 02-02-2009, 19:32)

Gillan och Maggan: Era änglar har jag beundrat tidigare men gör det gärna igen...
Har du grävt ner hela krukan/urnan Gillan, eller har du stoppat ner Änglarna utan? Isåfall, hur blir det när du ska ta upp dom? Går det bra att gräva upp den samt att få med rötterna?
Tack Sussie

, alltid kul med lite "beröm"
Om jag bestämmer mig för att gräva ner hela Ängeln, så brukar det bli utan kruka. När jag ska ha upp den/dem till hösten så brukar jag fjäska för Dealer så att han gräver så snyggt som möjligt så att jag/vi kan ställa dem i en svart plastsäck för att sen ställa in dem i jordkällaren eller uppe i mitt övervintringsrum..................och jo, att jag har det ganska bra förspänt har jag med tiden förstått

.............Psst! Det gör alltså inget om lite av rötterna går av.....................till våren skär jag ändå av en
hel massa rötter i samband med omplanteringen

CITAT (blomkronan @ 02-02-2009, 21:01)

Gillan så härligt att se dina bilder

att dom kan växa såå på bara två månder.
JAg har ju tidigare aldrig götslat mina, iår vet jag hur jag ska göra

hoppas mina blir så fina som dina...
och Gillan jag är mycket

över ditt fina växthus och ytan för odling utanför... tänk om man bodde som du

Tack för ditt beröm Blomkronan

, och visst är det fantastiskt att de kan växa och blomma så snabbt och famför allt så ofta som de jag visade gjorde............de blommade oavbrutet från Juni ända in i första frosten i oktober och det är för mig helt fantastiskt

............Men massor med gödsel vill de ha
En hemlis till dig.......och de som får syn på det.........börjar man nu, då har man blomningen redan i juni
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!