Då har jag ytterligare lite frågor till er. Det handlar om de "övriga aktiviteter" som vi ska ha.
1. Har jag förstått rätt att ni andra också tycker att vi ska ha en tipspromenad och att Maria kan tänka sej att ordna den? Kanske ska det vara blandat barn- och vuxenfrågor så att hela familjen får hjälpas åt? Hur ska vi ordna vinster?
2. Vi har haft uppe på förslag att ha en "frågehörna". Jag tänker mej att den den skulle vara tidsbegränsad, tex. under en timme och att de som vill svarar på trädgårds- och växtfrågor efter förmåga. Vi kan då fråga även i andra föreningar om det finns någon som vill ställa upp som är extra duktig på något särskilt, tex. pelargoner. Det borde räcka med 3-4 personer.
3. I samma "hörna" skulle man kanske kunna ha "föreningsinformation". Då kan vi, Trädgårdsälskare i Ale, Kungälvs Trädgårdsförening, Örtagårdssällskapet och andra föreningar och sällskap lägga dit information och kanske en människa kan stå där och se lite glad och trevlig ut. Nån som vill vara med men inte har något att sälja (finns det någon sådan?).
4. Ska vi ha ett lotteri? Den som står i "hörnan" skulle kunna sälja lotter. Ni vet såna där färdiga i en ring så att man kan bestämma att tex. nummer 13 är högsta vinsten.
När jag har fått svar på dessa frågor så är hemsidan i stort sett klar. Mitt förslag på rubrik och underrubrik till affischer etc. är:
SURTE TRÄDGÅRDSMARKNAD
Växter, hantverk och loppis med trädgårdsanknytning