Vinster till ett lotteri - nog kan vi få ihop det;
1. Alla som säljer skänker några växter, frön kan man ju också skänka men frön den 16:e maj - då ska väl de flesta vara i jorden. Den stora växtförsäljningen som är i Uddevalla varje försommar, där säger de som annordnar allt att alla som ska sälja måste skänka växt till lotteriet.
2. Ser jag till mig själv så kan jag åstakomma flera vinster om jag går igenom skåpen - är jag ensam om att köpa på mig för mycket som sedan landar i ett skåp eller i en låda. Kaffemuggar, ljusstakar osv.
För att få en uppfattning kunde någon ta på sig att ta emot våra förslag på vinster. Redan nu innan så mycket grott kan jag lova att skänka x antal krukor - köpte ju fyra kollin förra året så här finns oöppnade lådor

CITAT (*Ulrica* @ 03-02-2009, 12:18)

Trottoarpratarna är ju alldeles utmärkta att ha vid infarten med ett stort TRÄDGÅRDSMARKNAD på annars! Har du takräcke?

Vi kan ju även ta en del av våra växter och fröer till vinster? Min mamma kanske kan skänka något hantverksalster. Vi får nog ihop något. På tipspromenaden kanske det räcker med ett pris? Eller tvärtom - alla som är med på tipspromenaden får en fröpåse? Jag såg minsann på krukväxtloppisen att en och annan av oss har massor av fröer!

Jag har massor av frön och skänker alla
CITAT (*Ulrica* @ 03-02-2009, 15:00)

Och jag som inte skulle så ett enda frö i år har jag lovat mej själv, jag köpte igår en 50-liters säck med såjord så att jag kan dra upp lite växter för att sälja på trädgårdsmarknaden. En sak i taget var det!

Och varför skulle du inte så ett enda frö i år? Så dumt
Själv ska jag inte köpa några frön, fast det har jag ju redan gjort och börjat så har jag också