Nu sitter jag och läser i min bok om änglar...
Om sticklingar står det: Bästa tiden att ta sticklingar är på våren och sommaren. vid höstbeskäringen kan man oxå passa på att ta sticklingar. Det är bra attt ta några sticklingar på hösten, om den stora dör under vinterförvaringen så har man kvar plantan via sticklingarna

Tar man sticklingar ovanför en Y-delning grenar sig den nya sticklingen snabbt och blommar tidigt. En stickling bör ha minst 4 noder-tillväxtpunkter/märken efter blad. Örtartade sticklingar rotar sig fortare än vedartade. Ta bort dom nedersa bladen och ställ i vatten. Sätt på en påse, låt stå ljust i vanlig rumsvärme tills det bildats en korkartad vit beläggning längst ner. Det kan ta en månad. Sen planterar man skottet i så-kaktusjord. Man kan sätta sticklingen direkt i såjord tryck då ner den tre cm djupt. Vattna försiktigt rötterna behöver luft så låt jorden torka ut lite mellan vattningarna. Omplanteras flera gånger innan man tar ut, vart efter som rötterna växer, det är viktigt att omplanteringen inte sker i för stor kruka då tillväxten till en början annars konsentreras till rötterna. Efter ett par veckor i ny kruka börjar man götsla två ggr i veckan.
Sen står det... OBS! toppa aldrig en stickling, den måste få växa på höjden tills den når sin blommningszon.
Väcka en ängel, börja vattna med ljummet vatten och ställ ut den vid fint och varmt väder på våren dagtid, tol inte frost...
Idag ska två änglar få vakna

dom andra är så stora så dom får stå kvar ett tag till i förådet.
En sida jag hitta...
Namn på Änglar