Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på vintersquash?
          kajsalota
          Inlägg 30-01-2009, 14:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 8 099

Jag skulle gärna ta emot tips på en bra och god vintersquash för förvaring?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          eugenia
          Inlägg 04-02-2009, 14:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 6 614

De genomgår olika mognadstillstånd och de flesta fullmogna frukter blir jättestora, 40-50 cm långa ibland mer. Om de varit lösa efter lagring så var de nog inte riktigt mogna tror jag. Mina har varit potatisaktiga i september-oktober och mer rotfruktsaktiga i december-februari.

Jag skördade vissa sent, tills de slutat växa på längden och börjat mörkna. I höstas förvarade jag dem utomhus om det var plusgrader, annars i garaget inbäddade i halm. Vissa hade jag inne i huset som prydnad för att sedan ätas. Det är ju så tråkigt att behöva kasta bort det man odlat. Det var en överraskning att de inte bara var ätliga utan dessutom milda och goda. Perfekt utfyllnad i många rätter. Skal och kärnor får man ju ta bort, så det blir som "ringar". Man får ha en rejäl kniv för att ta sig igenom skalet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 20:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon