CITAT (tepa @ 06-02-2009, 19:33)

Elcyion och Fågelvägen fattade vad jag menade. Alltså dubbla mängd vatten mot vad det står på flaskan. Men Maria, får jag inte ge näring alls då ? Jag har inte planterat än, men tar in jordpåsen i hallen. Den var en enda isklump. Alltså inte ge näring förrns sex veckor efter att jag omplanterat ??? Då är vi ju inne i april...
Hälsn Tepa
Korkad Tepa, menade jag

Du ska bara ge näring till växter som inte blivit omplanterade, och då börjar man försiktigt med halv dos (eller dubbla mängden vatten

) för att sakta öka. Du kan även använda vanlig gödning och ge halv dos till kaktusar och Orkidéer. Men till dem använder du aldrig full dos.
Nu ska jag berätta en hemlighet angående flytande gödning. Efter att ha läst och jämfört, visar det sig att flaskan som det står citrusnäring på (som är svindyr) och flaskan som det står "till gröna växter med extra järn", är exakt likadant innehåll i! Flytande blåkorn, blomstra et.c som är avsedd för: sommarblommor, växthus, krukväxter et.c. Har samma innehåll! fast de kostar olika, beroende på etikett?! Tittar man sen på orkidé och kaktusnäring så är det återigen... ja just det... samma innehåll, men annan dosering... Så personligen köper jag 5-liters dunkar med flytande gödning och doserar efter växten istället för vad som står på flaskan.. Blir myyyyyyycke billigare så!