ska tillägga att mina växter får ingen näring från aug till 4v efter omplantering.
ger fulldos både till orkidéer och kaktusar och suckulenter, jag orkar inte hålla på med halv och mäta upp olika doser. jag ger full dos med regelbundna tider. samma som jag skrev innan har alltid gjort och har alltid funkat utan problem.
CITAT (MariaS @ 06-02-2009, 19:47)

Nu ska jag berätta en hemlighet angående flytande gödning. Efter att ha läst och jämfört, visar det sig att flaskan som det står citrusnäring på (som är svindyr) och flaskan som det står "till gröna växter med extra järn", är exakt likadant innehåll i! Flytande blåkorn, blomstra et.c som är avsedd för: sommarblommor, växthus, krukväxter et.c. Har samma innehåll! fast de kostar olika, beroende på etikett?! Tittar man sen på orkidé och kaktusnäring så är det återigen... ja just det... samma innehåll, men annan dosering... Så personligen köper jag 5-liters dunkar med flytande gödning och doserar efter växten istället för vad som står på flaskan.. Blir myyyyyyycke billigare så!
visst är det så!! jag kör med flytande blåkorn (tycker det är enklast)och kogödsel.
flytande blåkorn ger jag till ''alla'' växter fulldos 1gång i veckan till 1gång i månaden.
Redigerat av flaxss: 06-02-2009, 19:56