Jag kan bli så fly förbannad om nån karl snor en parkeringsplats framför nosen på mig, fast jag blinkar och visar jag jag är på väg in i den. Det har hänt att jag far ut och spottar på hans bil. Eller när snorungar till killar hetsar och skrämmer mig med att göra idiotiska omkörningar och bromsar så fort de kör in framför mig.
Men vi är nog lika goda både kvinnor och män. Det värsta jag har sett i verkligheten var en kvinna som satt med ett spädbarn och ammade samtidigt som hon körde bil. Hon kom farande i en förfärlig fart in på en bensinmack och skulle tanka efter mig mitt i natten. Jag skulle gå fram till henne för att säga till henne att hon faktiskt fick ta det lite lugnare för folk kunde komma till skada. Då såg jag det lilla barnet vid bröstet och blev alldeles förstummad och gjorde ingenting. Dumt nog, hon måste ha varit på flykt från något, eller påverkad av något man inte kör bil på.
För att inte tala om de vänninor till min mor som missade en avfart på motorvägen, VÄNDER på motorvägen och kör tillbaka! Båda hamnar på lasarett och klarar sig oförskämt bra, de som de möter klarar sig också obegripligt nog med bara småsår. Hon som körde skyllde på att hon hade glömt sina glasögon hemma och det var därför hon missade avfarten...Det är bland annat sådana galna kärringar som är ute och kör.