Vi skaffade oss hund när jag slutade jobba. Så mycket kärlek och sällskap som denna hunden har gett oss nu i snart 2 år är otroligt. När jag i januari 2008 åkte in på sjukhus i 2 veckor så var vi tvugna att få hjälp med passningen när min sambo jobba eller hälsade på mig men det var endast på 2 ställen och som han kände till. Även när jag kom hem fick vi hjälp med promenaderna men av samma personer. Han bodde hemma hela tiden detta var endast på dagtid. Har jag inte haft hunden så har jag nog inte varit så pass frisk som jag är nu efter det jag genomgick. Nu har vi haft problem igen p.g.a. av att min sambo har varit mycket sjuk i ca 5 månader men då vi behövt hjälp har det också varit av de personer som tidigare haft honom. För att hålla igång så har han varit till stor hjälp för husse också lite som terapute och kurator m.m. och är fortfarande eftersom husse är sjuk. Skulle aldrig lämna honom huller om buller om jag inte måste som ovan. Men vad finns för alternativ för denna hunden. Har skräckexempel hos min granne där hunden vistas utomhus i hundgård dygnet runt trots minusgrader (har uppvärmd koja) m.m., får bara riktiga promenader morgon o kväll för att husse är ensam och jobbar heltid då kanske alternativet är att lämna till olika personer för att hunden dock ska må lite bättre eller också ska man göra sig av med hunden om man inte har tid. Om vi mot förmodan inte skulle orka ha kvar Nemo så har min dotter lovat att ta hand om honom det har vi redan pratat om, där finns en hund till också och de är kompisar. Prata med de berörda om denna hund och försök att ordna ett bättre liv för den.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|