Hejsan! Vad roligt att du har fått hem din lilla Lagottovalp. Jag är uppfödare till en helt annan ras. Har haft hundar i princip hela mitt liv. Som barn växte jag upp med schäfrar. Jag och min man har haft den största rasen av alla, men nu har vi övergått till en mindre ras och är helnöjda. Håller på med utställning, lydnad, agility och handling. Har för tillfället en valpkull på 2veckor, de är så bedårande. Lite om mig själv. Jag har en god vän som har 2 Lagottotikar. Den ena valpade sin första kull för ca. 1år sedan. Jag fick förmånen att vara med och hälsa dem välkommna till världen. Så jag har ganska nära kontakt med rasen. De får även vara här om de behöver hundvakt ibland. Vad jag kan säja är att de är hundar som behöver aktiveras. Mycket go och enerig. Man kan lätt få något sönderbitet eller någon annat ofog om de inte har blivit både fysiskt och psykiskt aktiverade. Det sista handlar ju om valpar. Orkar man ju dem den tid de behöver så VET jag att du kommer att få en underbar hund. De är lättlärda, tillgivna och allmänt jättemysiga. All tid man ger valpen som liten får man mångdubbelt igen. Det är då relationen och tilliten ska stadfästas. Jag vill verkligen önska dig LYCKA TILL med din nya familjemedlem!
|