Medlem
Antal inlägg: 57
Medlem nr: 3 392
Hejsan! Jag fyller på med en ny hoya-fråga när nu expertisen verkar samlas här. Det är nämligen så att jag köpte en hoya limonica på Blomsterlandet någon gång i vintras när de hade orkide- och hoya utställning där. Den hade inga blommor då utan jag fick förklarat att man prioriterat att driva på växten så man kunde sälja en fullstor planta. Den fortsatte ett tag att skicka ut snabbväxande "revor" som sedan vartefter fyllts på med blad. Dessa revor slutade växa på längden för ett bra tag sedan nu men jag går fortfarande och väntar på något som kan tolkas som knoppar. Krukan står ljust. Borde det komma några blommor snart eller måste jag ha mycket tålamod?
Bonusfråga: Jag har inte planterat om den men det sticker ut lite rötter i botten. Vill den ha mer jord kanske?
--------------------
PS. om du vet namnet på suckulenten i min signaturbild, skicka gärna ett meddelande med det. Det finns en till bild på den på min hemsida DS. hemsida: www.hsprodukter.se/mona (sidan innehåller en del av mina växter men även målningar mm)