CITAT (shimasonti @ 11-02-2009, 16:08)

intressant tråd nauti

hur gör du med vattning? för hand eller? (skulle jag varit dig så hade jag satsat på en reservoar till och kört drippers eller ebb o flod, för du har ju en syperfin tray där

)
berätta gärna mer om din setup. vad har du för ljus?
ljustimmar?
hur ligger ec på näringsvattnet?
Jag kör handvattning eftersom jag skall ha alltihop på balkongen i sommar. I tältet skall jag köra bifftomater i hydro eller kokos och se hur stora jag kan få dem att bli

Jag har planerat att göra om mitt ebb-och-flod-system nästan gång och använda den här eller en likadan. Dripper vore praktiskt och jag hade kört det om jag haft eluttag på balkongen

Jag funderar nästan på att dra en kabel från köket via ventilationen och använda min cirkulationspump till bevattningen om jag inte skall köra hydro i tältet. Men det där får jag planera mer på senare.
Just nu kör jag med 200W lågenerglampa på 6400K. När de blir större skall jag koppla in HPS:en på 600W

Jag kör på 18 ljustimmar, jag vet inte riktigt om det passar alla växterna jag har därinne, men det är ingen som verkar vantrivas i alla fall.
Jag har inte investerat i någon EC-mätare så jag vet inte, jag håller mig bara till doseringsanvisningarna på flaskan. Det har fungerat bra hittills

Det är Hesis enkomponents kokosnäring, kanske borde nämnas också.
CITAT (Red Top @ 11-02-2009, 15:39)

PS: Johannesörten behöver egentligen inte förkultiveras. Det går utmärkt att så dem utomhus i vår=)
Jag har ju plats och belysning så den får följa med den också. Sedan har jag ju bara balkongen att röra mig med så allt åker ner i krukor. Då kan jag lika gärna ha allting där inne

Om blommorna kommer tidigt så klipper jag bara ner allting och sår om.
Redigerat av Nauti: 11-02-2009, 17:40