CITAT (shimasonti @ 11-02-2009, 17:42)

sweet

hur löser du tempen där inne? har du kanalfläkt?
ska du ha samma reflektor till 600w? eller har du funderat på cooltube eller coolshade?
nu har jag bara kört 400w som starkaste lampan, totalt 710w i tält. hade ett tält på 1*1*2m innan, där i hade jag 1st 400w 1st 100w hps 1st 105wle röd och en likadan blå lampa dom sidobelysning..
till detta så hade jag cooltube med en 350m2/h fläkt som leddes ut utomhus. och jag hade ett helvete att få rätt på tempen. den låg o snurrade runt 30 då
hur stort är ditt tält btw?
Jag har ju lågenergilampa nu så det är inget problem med värme, snarar tvärtom. Hela lägenheten är iskall och till en början var det för kallt där inne.
Jag har en kanalfläkt men den låter för mycket för att ha i gång när man är hemma. Jag måste skaffa en varvtalsregulator först.
Samma reflektor kommer att användas till HPS:en. temperaturen brukar ligga runt 30 för mig också med HPS:en, men det brukar ju gå bra om man bara fixar litet högre luftfuktighet.
Tältet är ett secret jardin som är 100*100*200cm.
CITAT (KURT @ 11-02-2009, 16:31)

Vitmossa borde väl också vara ett alternativ (förstadiet till torv!), fördelen med kokos är väl bla att det inte suger vätska på samma sätt och att det är stabilare än både vitmossa och torv.
Vitmossa är väl inte så lätt att hitta i större mängder, det är ju ganska dyrt också. Kokos absorberar ju vätska väldigt bra. Det såg man ju på bilderna, det tog bara några minuter. Stabilre är det nog.
Vitmossa har väl inte lika bra EC- och pH-värde heller? Sedan har jag läst att kokos innehåller naturligt rotstimulerande hormon. Vilket inte vore så förvåndande eftersom man kan använda kokosvattnet i kokosnöten till att stimulera rottillväxten på sticklingar.
Redigerat av Nauti: 11-02-2009, 18:23