CITAT (MariaS @ 13-02-2009, 09:37)

Ser ut att vara en Aloe aristrata. De är ganska lätta att få i blom. Det är nu du ska ge den lite lätt med gödning några gånger, men ta bara en halv dos. Dela den kan du också göra trots att den är i blom, då triggar du bebisarna till blomning snabbare.
Tack MariaS för ditt svar .., men börjar inte blommningen väldigt fort nu när knoppen är så stor??? Du måste vara modig som vågar dela dom nu, för det är ju 5 syskon som sitter verkligen hopträngda, så jag är alldeles för rädd för att förstöra rötterna på dom just nu...Jag vet ju inte vems rötter är var
änk jag som trodde att man inte skulle ge dom gödsling just nu, där sere man vad lite man vet...tack MariaS för dina råd, men min feghet gör att jag nog väntar med delning tills blommninge är över, för jag vill minnas att det gick alldeles för fort....
Tack Eva, det är ju alltid roligt att andra uppskattar det man visar i blomväg...,speciellt när det som i det här fallet kommer som en överraskning, för då vill man ju dela med sig..och delad glädje är dubbel glädje sägs det ju