CITAT (Jan Lindgren @ 14-02-2009, 16:07)

Vad jag velat visa är att man ska inte vara så tvärsäker på att en fd presidentkandidat är något sanningsvittne.
MVH
Jan Lindgren
Vet inte varför det kändes så angeläget - inte någonstans har jag värderat vare sig boken eller filmen..
Men vet ni vad, jag önskar innerligt att jag har fel - att IPCC har fel och alla andra har fel som anser att vi har en global uppvärmning som påverkats av mänsklig aktivitet..jag hoppas att vi kan fortsätta leva som förut, att mina barnbarn skall uppleva fyra årstider här i Norden och att vi får behålla den biologiska mångfald vi har kvar och inte drabbas av smittospridande insekter som våra kalla vintrar hållit tillbaka.
Jag hoppas att vi aldrig behöver uppleva miljöflyktingar och att människor i världen skall kunna fortsätta producera sin mat som de alltid gjort - jag hoppas att de arktiska djuren inte utrotas och att innuiterna kan fortsätta jaga på sina isar - och jag hoppas att världen hittar en lösning på energifrågan och att inga storkonflikter och krig uppstår om vem som har rätten till de sista stora oljefyndigheterna.
Jag hoppas att inga jordbruksområden torkar ut eller förstörs av erosion pga av klimatförändringar och att de tropiska cyklonerna inte ökar i styrka och fråntar så mänga människor deras hem..
..och jag hoppas personligen att jag även framöver får fortsätta att glädjas över flyttfåglarnas ankomst.
Alternativet är förfärligt - att vår generation lyckats förbruka det mesta av fossila bränslen som naturen skapat under miljontals år - att vår generation förbrukat den välfärd som dessa billiga fossila bränslen möjliggjort och att vi därtill skitat ner vår känsliga atmosfär - historien över oss kommer inte att vara nådig..
Jag hoppas att jag har fel...