Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska man beskära en hibiscus med knoppar?
          Ammelina
          Inlägg 14-02-2009, 12:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 11 926

Hej på er!

Sitter här i valet och kvalet med två stora hibiscusar som är fyllda med knoppar. Vet ju att man ska beskära dom nu. Ska man göra det trots att dom har knoppar eller ska jag vänta till dom blommat över vilket i sin tur kan ta tid, då är det kanske försent? Är det någon som har något råd att ge mig?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ammelina
          Inlägg 15-02-2009, 12:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 11 926

Tack för alla förnuftiga svar rolleyes.gif Varför jag ville beskära dom nu? Är för att dom blivit lite glesa på ena sidan, det är förmodligen för att jag vänder dom för sällan är rädd om evt knoppar. Ska försöka göra det oftare, passa på när det inte är några knoppar. sen är dom ganska stora för det fönster dom står i så lite på höjden hade varit bra. Men jag väntar nog då. Kan ta lite i topparna. för jag funderar på att försöka ta avläggor på dom. Jag beskärde dom förra året, och det tog tid innan dom blommade igen. Dom är 4 år nu i vår jag har bara beskurit dom en gång på dom åren. Det är två olika typer. en har mer krusiga blad, medan den adra har mer glest mellan bladen och sen är dom släta och runda. Har vid två tillfällen försökt utöka fönstret med 2 st nya Hibiscusar. Men dom bara dör? Tror att dom äldre inte vill ha nya ha dom där? Kan det vara så? Jag ska återkomma med foto när knopparna slagit ut..

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 01:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon