Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på växter
          Lasse Lucidor
          Inlägg 16-02-2009, 08:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 12 134

Hej, har fastnat litet i planteringen...Det är norrsidan av stallet. Solen kommer dock åt ganska mycket maj-juli.
          Ganska fuktigt men inte vattensjukt tro jag. Dock en del trädrötter så säkert kan det torka ut en del på sommaren men det gör det väl överallt....
          Det går en traktorstig så jag har ringat in det lilla området där jag skall börja plantera växter. Nästa år kanske jag fortsätter plantera längre bort med...
          Satte träjon mot stallets husvägg för det ser man på gamla torp i bland. Vill ha lite gammeldags känsla. Brandlilja är väl oxå en ofta kvarstående växt..

Nu växer det kirskål och nässlor tyvvär men jag får väl försöka i alla fall. Ni ser att jag har planerat några växter med men det är inte helt spikat. Har en massa plantor med blågull ifall det passar. Har inte beställt fröer från impecta ännu så jag skulle vara glad för tips.. / LASSE
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Planering_norrsida_stall.jpg ( 269.29k ) Antal nedladdningar: 66

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bassam
          Inlägg 16-02-2009, 11:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Tack för frågan:

växter som Trivs i skugga och halvskugga : julros astilbe stjärnflocka --kaukasisk förgätmigej -- hässleklocka - nävor, flera arter löjtnantshjärta fänrikshjärta fingerborgsblomma alpklematis
          myskmadra murgröna hasselört skuggrön --bondros, Rosa alba ’Maxima’-- Rosa alba ’Maidens Blush’.
          Aklejan

skugga:
          gröna nyanser Kombinera gärna flera sorter av exempelvis funkia (Hosta).
          H: Bassam

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon