Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vandrande pinnar, Nya familjemedlemmar...
          Tosan
          Inlägg 16-02-2009, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

I höstas kom två vandrande pinnar till sonens dagis. Nu är de ungefär en miljon, och de vill gärna bli av med några och jag är ju som jag är så med en burk i högsta hugg vid hämtningen blev jag då matte till två pyttesmåttiga pinnstackare.
          Vi hade pinnar hemma när jag var liten, men jag minns inte så jättemycket av vad de åt och så så jag försökte söka på nätet, men fick bara reda på det jag redan visste, att de gillar gurka, sallad, rosenblad, hallon- och björnbärsblad. Hallon och björnbär är ju översnöade, och mina krukrosor har fått oönskade hyresgäster så de har fått provado, så det kan jag ju inte ge dem.
          Men jag har för mig att nån härinne visste massor om dessa kuliga insekter så jag passar på att fråga om det finns nåt annat man kan ge dem, nån krukväxt eller så, eller typ äpple, paprika, tomat osv?

Ompysslade blir de iaf, sonen som inte vågade ta i dem från början tittar nu till dem i tid och otid och tar till och med ut dem ur burken emellanåt nu. Och jag får kolla ordentligt så det inte blir för mycket vatten åt dem... smile.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Ulrica*
          Inlägg 17-02-2009, 08:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Vi hade också pinnar när jag var liten. Först var det jättespännande och vi cyklade långa vägar för att hämta murgröna till dem (vi hade fått veta att det var favoritfödan).

Men sedan blev de större. unsure.gif
          Och större. ohmy.gif
          Och ännu större. -fear-.gif

Då var de inte roliga att ta upp och "gulla" med längre... crying.gif och det luktade rätt äckligt om deras hem... sick.gif

Jag kommer inte ihåg hur det hela slutade. Men det var nog inget lyckligt slut för pinnarna... g.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 10:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon