CITAT (tepa @ 20-02-2009, 08:59)

Tack Flaxss. Vad synd, då har dom nog snarare torkat ihjäl än ruttnat av för mycket vatten. Då köper jag nya och försöker vattna lite mera nästa vinter. Men Kornetten skulle ju vinterförvaras torrt, har bara gett en liten skvätt varannan var tredje vecka. Men det var väl för litet. Har två Kornetter, den andra har inget sådant ludd, ...ännu...Jag ska alltså inte ta bort något ? Tänkte om förruttnelsen sprider sig.
Mvh Tepa
det kan vara att den levde ''fram'' tills du planterade om den, när du planterar om kommer mycket näring plus fukt, växter som inte har blad använder ingen näring ju, utan man ska istället vattna igenom sedan låta dom torka ut på ytan och vattna igen(då är dom fuktiga där det behövs men lite torrare vid rothalsen där dom ruttnar) och plantera om när bladen kommer. jag övervintrade mina i ca +10c och dom fick vatten ca 10gånger under vintern och då vattnade jag igenom ordentligt vid varje gång. en skvätt är lika med noll. då det mest kommer på ytan eller resten rinner igenom och växterna har inte fått nåt.
jo du kan ta veck allt det möglade och se om den kommer med nya blad.