Man kan läsa om BARF på www.spinn.se första sidan och skrolla ner längst ner,där har Matilda skrivit om BARF hon är väldigt kunnig och föder upp sina katter på det,Matilda är som en uppslagsbok i kattföda

Vet katter som blivit friska som haft njursten ,när de börjat få blötmat har problemen försvunnit.Katter är ju ökendjur från begynelsen och dricker väldigt lite,ungefär en halv deciliter om dagen,då kan man ju undra om det är så smart med torrfoder ?Min egen katt är som sakt åtta år och helfrisk trotts att han är kastrerad har han aldrig hafft några problem med urinstenar.Vår dotter har börjat ge deras vita schäffer burkmat ,innan hade hon problem med diarre men den är som bortblåst nu!Så jag är en "troende"till hundra procent att blötfoder med mycket proteiner är bra för både hund och katt.
Mvh Motti
På www.katt.nu ska det va står det en del info om just barf ,förstasidan längst ner!Jag vet dom vars katter hafft njurstensproblem och blivit av med problemet efter de satt dom på blötfoder.Katter är ju av naturen ökendjur och dricker mycket lite vatten ungefär en halv deciliter om dan så då kan man anta att urinen blir väldigt koncentrerad ,därav blir risken större för njursten osv.Det där med torrfoder är ju människan som hittat på för det är smidigt bla att bära hem ,lite jobbigare och bära hem ett flak kattmat på burk.Det är lika mycket näring i blötfoder om inte mer,det bästa märket med hög halt av proteiner har Mjaus kattmat och den är helsvensktillverkad.Min katt får också annat kött som tex rå köttfärs kyckling kattonfisk,en bit skinka då och då.Jag är i alla fall en av dom som tror stenhårt på att blötmat är bäst både för katter och hundar.