Tror det är en fördel om de är vana vid att sälja rosor, och då gärna gammaldags & arter, alltså inte en "affärskedjeplantskola" utan mer den gammaldags typen, med en engagerad och kunnig ägare som är intresserad av det mesta och som är flexibel och serviceminded. Hm, det blev kanske bara ännu mer kryptiskt? Tyvärr vet jag inga plantskolor i Göteborgsområdet, men det måste ju finnas med tanke på kundunderlaget. Förhoppningsvis finns det någon annan rostok här på forumet som har lokalkännedom om bra plantskolor i 031-området.
Nu är ju just gula rosor inte mitt område, men naturtomtsanpassat ligger mig mer varmt om hjärtat. Hugonis, och dess varianter skulle jag kunna tänka mig kunde passa. Likaså Rosa Helena Hybrida som har gula blommor som snabbt bleknar till gräddvitt i solen. Fast det är klart, du ville helst ha remonterande...

Då är jag tillbaka på Agnes. Annars kanske Ghislaine de Feligonde el Trier skulle kunna vara något? Vet dock inte hur pass dessa myskrosor tål västkustklimatet med blåst osv.
Ahh, hjärnan vaknade äntligen till

, appropå köpställen - ring och hör med trädgårdsföreningen el Botaniska vet jag. De kan förresten kanske också tipsa om lämpliga rosor. Där finns ju både lokalkännedom och kunnigt folk!
/S
PS Ser just att Renate hann före med samma bra tips, medan jag satt och knåpade på mitt inlägg. DS
Redigerat av Stiffe: 22-02-2009, 14:28